Despre Metrorex
Acest site utilizeaza cookie-uri. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe aici
Newsletter

Pentru a primi newsletter, introduceti
emailul dumneavoastra mai jos

Bucuresti
Bucuresti
Atractii turistice
In aceeasi regiune


Despre Metroul Bucuresti

Despre Metrorex - caracteristicile retelei
- Linii de metrou (magistrale): 4
- Lungimea retelei: 66.95 km cale dubla
- Numar depouri: 4
- Numar de statii: 49
- Distanta medie intre doua statii: 1.5 km
- Lungimea unei statii: 135 - 175 m
- Adancimea medie a unei statii: 12 m
- Ecartament: 1432 mm
- Sistem Automat de Taxare cu cartela magnetica din 1995, modernizat in 2000. Din 2006 este realizata cu RATB o platforma functionala care permite utilizarea unor titluri de transport comune, aceasta fiind prima etapa a integrarii tarifare Metrorex - RATB.

Parc in exploatare:
- 44 trenuri tip Bombardier
- 33 trenuri tip IVA

Intervale de circulatie:
 Magistrala 1Magistrala 2Magistrala 3Magistrala 4
In orele de varf de trafic
07:00 - 09:30; 16:00 - 20:00
6-7 minute3-5 minute6-7 minute7 minute
In restul zilei8 minute9 minute8 minute10 minute

Magistrala 1 (M1):Pantelimon - Eroilor - Dristor 2Magistrala 3 (M3):Anghel Saligny - Eroilor - Preciziei
Magistrala 2 (M2):Berceni - PiperaMagistrala 4 (M4):Gara de Nord 2 - 1 Mai

Informatii generale
Primul proiect al retelei de metrou a fost conceput in anii 1930 de catre Dimitrie Leonida si a devenit realitate incepand cu anul 1975. Aceasta retea de metrou a fost realizata in totalitate pe baza unor studii ale specialistilor romani cu echipamente fabricate in Romania. Proiectul si constructia au fost realizate de "Metroul S.A." Bucuresti, intreprindere specializata in astfel de lucrari.
Avand in vedere conditiile de sol, solutia aleasa pentru constructia celor mai multe statii si tunele a fost metoda "sapa si acopera". O alta metoda utilizata pentru constructia de tunele a fost sfredelirea (gaurirea) mecanica a pamantului sub suprafata la o adancime medie de 15 m.
Exploatarea zilnica a retelei de metrou este asigurata in medie de 50 de trenuri (39 in zile nelucratoare) ce transporta cca. 350.000 - 400.000 de pasageri in fiecare zi lucratoare. Accesul si calatoria pasagerilor se face pe baza de cartele magnetice eliberate la casele de bilete din statii. Controlul, validarea valabilitatii si permiterii accesului calatorilor in metrou se realizeaza prin trecerea cartelelor magnetice prin aparatele amplasate deasupra fiecarui punct de intrare.
Un tren de metrou are in general 2 sau 3 rame (grup de 2 vagoane), ceea ce inseamna ca un tren poate circula cu 4 sau 6 vagoane. Aceasta limita este data de lungimea maxima a peroanelor din statiile de metrou - 120 m.

Istoric
%u02C7 3 februarie 1975 - stabilirea proiectantului si a constructorului - "Intreprinderea Metroul Bucuresti" (din 1991 S.C. Metroul S.A.).
%u02C7 1 iunie 1977 - infiintarea operatorului de exploatare "Intreprinderea de Exploatare a Metroului Bucuresti" (D.C.S. al RSR 175).
%u02C7 3 octombrie 1991 - transformarea intreprinderii in "Regia Autonoma de Exploatare a Metroului Bucuresti" METROREX R.A. (HG 686).
%u02C7 17 iunie 1999 - transformarea regiei in "Societatea Comerciala de Transport cu Metroul -S.C. METROREX S.A. Bucuresti" (HG 482).
%u02C7 16 noiembrie 1979 - primul tren de metrou circula pe sectiunea Semanatoarea - Timpuri Noi, 8.63 km cu 6 statii
%u02C7 28 decembrie 1981 - Timpuri Noi-Republica, 10.1 km cu 6 statii,.
%u02C7 19 august 1983 - se da in exploatare linia de ramificare Eroilor-Industriilor, 8.63 km cu 5 statii ( statia Gorjului a fost deschisa in 1991),
%u02C7 22 decembrie 1984 -Semanatoarea-Cringasi, 0.97 km cu 1 statie,
%u02C7 24 ianuarie 1986 - Depoul IMGB-Piata Unirii 2, 9.96 km cu 8 statii,
%u02C7 25 octombrie 1987 - Piata Unirii 2-Pipera, 8.72 km cu 6 statii,
%u02C7 25 decembrie 1987 - Cringasi-Gara de nord, 2.83 km cu 2 statii,
%u02C7 17 august 1989 - Gara de Nord 1-Dristor 2, 7.8 km cu 6 statii,
%u02C7 15 ianuarie 1990 - Republica-Pantelimon, 1.43 km cu 1 statie,
%u02C7 1 martie 2000 - Gara de Nord 2-1 Mai, 3.6 km cu 4 statii.
%u02C7 19 noiembrie 2008 se da în exploatare tronsonul de prelungire al Magistralei IV dintre Nicolae Grigorescu si Linia de Centura, avand ca statii: Nicolae Grigorescu II, 1 Decembrie 1918, Policolor (actuala "Nicolae Teclu"), Linia de Centura (actuala "Anghel Saligny")

In constructie:
%u02C7 Parc Bazilescu
%u02C7 1 Mai-Laromet, 3.1 km cu 2 statii,

Planuri de extensie a retelei de metrou:
%u02C7 Ghencea-Eroilor-Universitate cu extensie Mosilor-Obor-Colentina pe de o parte si Pantelimon, pe de alta
%u02C7 Gara de Nord-Gara Progresu, extensie a liniei 4 (Gara de Nord 2 - 1 Mai),
%u02C7 Extensie a retelei de metrou catre aeroporturile Baneasa si Otopeni.

Statii
Magistrala I: Pantelimon, Republica, Costin Georgian, Titan, Nicolae Grigorescu, Dristor 1, Mihai Bravu, Timpuri Noi, Piata Unirii 1, Izvor, Eroilor, Grozavesti, Petrache Poenaru (fosta Semanatoarea), Crangasi, Basarab, Gara de Nord, Piata Victoriei, Stefan cel Mare, Obor, Piata Iancului, Piata Muncii, Dristor 2
Magistrala II - Berceni, Dimitrie Leonida, Aparatorii Patriei, Piata Sudului, Constantin Brancoveanu, Eroii Revolutiei, Tineretului, Piata Unirii 2, Universitate, Piata Romana, Piata Victoriei 1, Aviatorilor, Aurel Vlaicu, Pipera
Magistrala III: Preciziei, Pacii, Gorjului, Lujerului, Politehnica, Eroilor, Izvor, Piata Unirii 1, Timpuri Noi, Mihai Bravu, Dristor 1, Nicolae Grigorescu, 1 Decembrie 1918, Nicolae Teclu, Anghel Saligny
Magistrala IV - Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivita, 1 Mai (in lucru: Pajura, Parc Bazilescu, Laminorului)

Titluri de c%u0103l%u0103torie Metrorex
Accesul calatorilor la peroanele de imbarcare este permis numai dupa validarea legitimatiilor de calatorie trecute prin aparatele de validare si control.




* Cartela "Legitimatie de Calatorie" este un titlu de transport pe baza caruia au acces la calatoria cu metroul, conform reglementarilor legale in vigoare, urmatoarele categorii:
- veterani de razboi, invalizi si vaduve ale veteranilor de razboi;
- persecutati politici, detinuti politici, deportati;
- revolutionari;
- persoane cu handicap si insotitorii acestora.
Cartelele eliberate pentru aceste persoane sunt nominale si ele trebuie validate la intrarea in statiile de metrou. Persoanele care beneficiaza de acest tip de cartela trebuie sa dovedeasca cu documentele legale ca sunt posesorii de drept ai cartelelor.

Tarife:
%u02C7 2 calatorii: 2,5 RON
%u02C7 10 calatorii: 8 RON
%u02C7 abonament 1 zi: 5 RON
%u02C7 abonament lunar: 25 RON
%u02C7 abonament lunar elev/student: 12,5 RON

Titluri de calatorie comune METROREX - RATB (se pot incarca prin reteaua comerciala RATB)
Tip abonamentValoare
Metrorex
Valoare
RATB
TotalObservatii
Abonament general RATB25 Lei50 Lei75 LeiAbonament lunar Metrorex
Abonament 1 linie RATB25 Lei30 Lei55 LeiAbonament lunar Metrorex
Abonament 2 linii RATB25 Lei35 Lei60 LeiAbonament lunar Metrorex






Share on Facebook



Nota!
Daca ai deja cont pe site-ul TravelWorld.ro, autentifica-te AICI si completeaza formularul de comentarii. Iti multumim.

:

Cod de securitate *

security image
 




Interviul TravelWorld.ro
Agentia de turism Tourex: Seriozitate, experienta, incredere. Descopera lumea cu o agentie verificata!

Cand analizezi serviciile unei agentii, trebuie sa tii cont de multe aspecte – experienta, diversitate, preturi, parerile altor turisti etc. Agentia de turism Tourex este partenerul de care aveti nevoie.

Vezi toate interviurile
Ultima firma inscrisa in site

Casa Hrisicos, Constanta

Linkuri sponsorizate

Jocuri si jucarii

City break

Articole
Cele mai atractive obiective turistice din Venetia

Venetia va ramane un centru economic important si unul dintre cele mai populare orase turistice din Italia si din Europa. Odata ajunsi in Venetia, veti putea admira numeroase obiective turistice, unele mai interesante si atractive ca altele. [citeste tot]

Vezi toate articolele
Cerere personalizata
Din Transilvania in Kamchatka
Mongolia 1, 26-30 iunie

Nici o poza, video sau carte nu m-ar fi pregatit pentru Mongolia! De indata ce am trecut granita, drumurile s-au terminat, este doar un loc gol, fara nimic, cu dealuri si munti dezolanti.Un peisaj terifiant, dur, dar de o mare frumusete. Este uimitor, dar [citeste tot]

Vezi tot jurnalul
Articole video
Fontana di Trevi
18-05-2011
Fontana di Trevi

Se spune ca, daca arunci o moneda in fantana, te vei intoarce la Roma ... dar trebuie sa o arunci peste umar, cu spatele la fantana.[...]

Las Vegas by night
23-03-2011
Las Vegas by night

Faceti turul Las Vegasului, noaptea. Lumini, hoteluri, atmosfera. Apoi si ziua si iar noaptea.[...]

Vezi toate articolele